Nyligen släppte Vänersborgssonen CO SONN albumet VBG trash ensemble vol.2 och denna skiva innehåller ett pärlband av härliga garagelåtar, däribland singeln “why”, som med lätthet kan kategoriernas som en av årets bästa releaser. Enkelheten är smittande.
Idag premiärvisar HYMN ovanstående video, där nämnda låt presenteras genom snabba klipp och nattliga irrfärder, vilket resulterar i en kalejdoskopisk och hissnande känsla. Redaktionen rekommenderar åksjuketabletter.
CO SONN spelar på Melodybox i Stockholm den 1 juni och dagen därpå gästas Farsot i Göteborg. Förstnämnda datum sammanfaller med 3-årsfirandet av skivbolaget Lazy Octopus.