Sundsvallsbaserade synt/electropopkvartetten Delorian debuterade 2014 med singeln “Hide & Seek” och fick uppmärksamhet på flera håll i musikbloggosfären. Därefter kom EP.1 – en en femspårig EP som släpptes i limiterad utgåva och på kassett.
Nu är de på G med ett debutalbum. Under hösten och vintern har de arbetat med att färdigställa låtar till det och planen är att släppa plattan under 2017.
Men först dags för singel- och videorelease! Det är låten “Bury Me” där Frida Madeleine från Red Mecca gästar som fått en video.
– “Bury Me” rör sig i gränslandet mellan smärta och njutning. Kan njutning liknas vid döden? Eller kan döden rent av vara det ultimata njutningen? säger bandet om låten.
Videon är signerad Jon Lindroth, som mer försöker fånga en känsla och stämning än att berätta en historia. Ta en premiärtitt ovan!
Missa inte Delorian på Where’s The Music? i Norrköping den 4 februari.