På årets mörkaste dag släpper Uppsala-bandet Diskoteket en video till låten ”Nätterna i maj”.
Videon, som är inspelad i Ekebydalen, fångar känslan av att vi är på väg mot ljusare tider och får oss att tråna efter eviga sommarnätter samt oändliga begär. Låten är det första vi hör från Diskotekets fjärde album som kommer under våren.
