Hallå där… Vånna Inget!

I morgon, den 28 oktober, spelar Vånna IngetSkriket i Göteborg tillsammans med Katthem, Provocera och The Brödraskap. Till skillnad från de flesta av Vånna Ingets tidigare besök i Göteborg så är det ingen åldersgräns på Skriket. Även minderåriga får därmed ta del av deras minst sagt känslofyllda punkpop.

Sångerskan och textförfattaren Karolina Engdahl svarade på några frågor om spelningen på Skriket och all ages-spelningar i allmänhet.

Spelningen på Skriket nu på fredag är utan åldersgräns och arrangeras på initiativ av er själva. Varför ville ni göra en all ages-spelning i Göteborg?

– Vi vill göra det eftersom vi så sällan gör all-ages spelningar och tycker att alla som vill någon gång ska kunna gå på gig, ung som gammal!

Vilken är den största skillnaden mellan all ages-spelningar och spelningar på ställen där det serveras alkohol, som till exempel nu på lördag när ni spelar på Oceanen?

– För mig är skillnaden att jag extra mycket tänker på och hoppas på att kunna inspirera och peppa någon som kanske står och velar på sig själv.

Vad kan en förvänta sig av spelningen på Skriket?

– Energi och mys!

Vad har Vånna Inget för sig framöver?

– Just nu gör vi ett gäng gigs som vi även spelar in och som sen kommer släppas som en liveskiva med massa foton och grejer!