Systraskap släpper ifrån sig ännu ett spår från kommande EP:n TO DO LIST och fortsätter därmed att vara bäst på politisk electro. Den här gången handlar det om att utmana könsnormerna.
Duon berättar:
– Vi känner oss inte som en del av det binära könssystemet. Med vår första singel från TO DO LIST ville vi krossa nationerna. Med den här låten kräver vi fler lagstadgade pronomen och möjlighet att inte behöva definiera sitt kön.
Premiärlyssna på “Demand The Establishing Of More Ways To Perform Or Not Perform Gender” nedan och läs gärna vår intervju med bandet här.
